سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاوران آموزش و پرورش منطقه مبارکه
 
قالب وبلاگ

   لذت املا

               روش پیشنهادی (فردی و گروهی)

                              نام:معمای کارت ها

  • هدف:تقویت حافظه دیداری و شنیداری ، تقویت دقت و نظم فکری ، تقویت توالی دیداری، تقویت هوش میان فردی
  • وسایل لازم:کارت 10×10 سانتی متربه تعداد لازم، نایلون به تعداد کلمات کلیدی، دفتر املا، برگه سفید به تعداد گروه ها
  • فعالیت قبل از اجرا:در این روش معلم قبل از ورود به کلاس، مطلب مورد نظر  را بررسی می کند و جمله هایی از کتاب که کلمات کلیدی در آن ها گنجانده شده است را انتخاب می کند. کلمات کلیدی در جملات رنگی نوشته شود.   روز قبل از آموزش به هر کدام از فراگیران یک جمله داده می شود به طوری   که هیچ کدام از فراگیران از جمله های همدیگر اطلاع نداشته باشند و از      آن ها خواسته می شود، برای هر جمله کارت کلمات درست کنند به گونه ای که هر کلمه روی یک کارت 10×10 سانتی متر نوشته شود و همراه بیاورند.
  • مراحل اجرا:در ساعت آموزش به هر دانش آموز یک نایلون داده می شود تا کارت ها را داخل آن قرار دهند. بعد از جمع آوری، روی نایلون ها شماره زده  می شود. معلم فراگیران را گروه بندی کرده و به هر گروه یک نایلون می دهد  و از آن ها می خواهد با کلمات در هم ریخته، یک جمله بسازند و هر جمله و شماره نایلون را در دفترهای املایشان بنویسند.وقتی همه اعضای گروه جمله را نوشتند، یک نفر از گروه نایلون را با نایلون دیگری که روی میز معلم قرار دارد عوض می کند. وقتی اکثر فراگیران جملات را نوشتند، هر گروه، املای اعضای گروه دیگر را تصحیح می کند. گروهی که غلط املایی نداشته باشد و جملات بیش تر و خوش خط تری نوشته باشد، امتیاز بیش تری می گیرد. در مرحله   بعد معلم کلمات کلیدی را می خواند و فراگیران زیر کلمات خط قرمز می کشند.
  • در مرحله آخر( اگر فرصت بود) به هر گروه یک برگه کار گروهی داده می شو  د تا با کلمات کلیدی یک داستان کوتاه بنویسند. برگه کار گروهی توسط معلم تصحیح می شود و بهترین داستان ها به دیوار کلاس نصب می شود.
  • نکته1: معلم در نظر داشته باشد در بعضی از گروه ها، بعضی از فراگیران جملات را سریع می نویسند ونایلون را تحویل می دهند درحالی که بقیه اعضای گروه جمله را ننوشته اند، لازم است به این افراد تذکر داده شود.
  • نکته 2: جهت تقویت حافظه شنیداری و توالی شنیداری معلم قبل از شروع، یک بار روش را کامل توضیح دهد. فراگیران باید با دقت گوش کنند و به ذهن بسپارند و بهتر است اگر بعد از شروع کار فراگیران دوباره سؤالی کردند، معلم توضیح ندهد. اگر این روش چند بار تکرار شود موقع صحبت های معلم فراگیران دقیق تر گوش  می دهند

[ دوشنبه 94/7/27 ] [ 3:21 عصر ] [ esmaeil sadeghi ]

خوشبخت کسی است که به یکی از دو چیز دسترسی دارد.یا کتاب های خوب یا دوستانی که اهل کتابند.(ویکتور هوگو)).
ایجاد انگیزه" آن چیزی است که به ما انرژ‍ی می دهد و فعالیت های ما را هدایت می کند.انگیزه به ما ک
مک می کند "برخی حقایق جالب درباره رفتار و یادگیری را درک کنیم .

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 94/7/27 ] [ 3:6 عصر ] [ esmaeil sadeghi ]


[ دوشنبه 94/7/27 ] [ 11:9 صبح ] [ esmaeil sadeghi ]

 

معذرت خواهی,عذرخواهی کردن

چگونه به کودک مان بیاموزیم معذرت خواهی کند؟

 

بچه‌های خردسال وقتی عصبانی می‌شوند، ممکن است جیغ بزنند، به در و دیوار لگد بکوبند یا حتی با مشت به کسی که جلوی آنها ایستاده است، ضربه بزنند.

 « من هیچ کاری انجام ندادم »، « تقصیر من نبود »، « زود باش عذرخواهی کن » و .... این جملات برای همه ما آشناست؛ جملاتی که بارها و بارها و در شرایط مختلف میان پدر و مادر و فرزندان‌شان رد و بدل می‌شود. ولی اگر شما هم چنین بحث‌هایی دارید و دائم باید برای معذرت‌ خواهی کردن با کودکتان صحبت کنید، بهتر است بدانید گاهی ممکن است کودک با خواهر و برادرهایش، دوستان، معلم یا حتی والدینش دچار مشکل و اختلاف نظر شود.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 94/7/27 ] [ 10:24 صبح ] [ esmaeil sadeghi ]

بهداشت روان ,بیماری های روانی

هیچ انسانی در برابر بیماری های روانی مصونیت ندارد. پیشگیری از پیدایش بیماری های روانی و سالم کردن محیط روانی از ضروریات اولیه تامین بهداشت روانی محسوب می شود. بهداشت روانی فقط به تشریح علل اختلالات نمی پردازد، بلکه پیشگیری ناراحتی های روانی به معنای وسیع آن به منظور جلوگیری از وقوع بیماری های شدید روانی را دنبال می کند. بهداشت روانی دارای اصولی است که می توان به اختصار به انها  اشاره کرد.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 94/7/27 ] [ 10:18 صبح ] [ esmaeil sadeghi ]
          

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ
این سایت برای دانش آموزان،
خانواده ها،معلمان و همه افرادی
که می خواهند در درس و امور زندگی
موفق باشند تهیه شده است.
امید است که مورد توجه دوستان قرار بگیرد.
لطفا هر گونه سوال مشاوره ای و یا نظراتی داشتید به ایمیل
moshaveran.mot1@gmail.com
ارسال نمائید
لینک های مفید