سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاوران آموزش و پرورش منطقه مبارکه
 
قالب وبلاگ
به اطلاع می رساند موسسه آموزش روان شناسی و مشاوره سازمان نظام روان شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران، کارگاه های آموزشی تخصصی زیر را برگزار می نماید... ادامه مطلب...
[ پنج شنبه 94/8/21 ] [ 12:0 صبح ] [ مریم بخشیان ]

مهلت ارسال  مقالات : 20 آذر ماه 94
مهلت واریز هزینه ها : 25 آذر ماه 94
برگزاری کنفرانس : 8 دی ماه 1394


[ پنج شنبه 94/8/21 ] [ 12:0 صبح ] [ مریم بخشیان ]

هفت کلید برای مثبت اندیشی     
 
-1 گفتگوی درونی مثبت

 با خودتان مثبت صحبت کنید و گفتگوهای درونی خود را کنترل کنید. از عبارات تاکیدی مثبت، اول شخص و در زمان حال مانند «من خودم را دوست دارم!» «من می توانم!» «من احساس فوق العاده خوبی دارم!» و «من مسئول هستم!» استفاده کنید.
 ما بر این باوریم که 95 درصد از احساسات شما با گفتگوهای درونی خودتان، در طول روز شکل می گیرد. واقعیت تلخ این است که اگر عمدی و آگاهانه با خودتان، مثبت و سازنده صحبت نکنید، ناخودآگاه به چیزهای ناراحت کننده که سبب نگرانی و عصبانیت می شود، فکر می کنید. ذهن شما مانند یک باغچه است. اگر در آن، گل نکارید و از آن مراقبت نکنید، علف های هرز بدون هیچ تلاشی در آن رشد می کنند.

2- تجسم مثبت

 شاید قدرتمندترین توانایی شما، توانایی «تجسم» و دیدن اهداف تان باشد؛ به طوری که گویی همین الان تحقق یافته اند.
 تصویری هیجان انگیز و واضح از اهداف و زندگی ایده آل خود بسازید و بارها و بارها آن را در ذهن مرور کنید. تمام پیشرفت های شما در زندگی، با بهبود بخشیدن به تصویرهای ذهنی شروع می شود. هر چه خود را در درون تان ببینید، در دنیای خارج همان خواهید بود.

3- افراد مثبت اندیش

 انتخاب درست کسانی که با آنها زندگی می کنید، کار می کنید و تعامل دارید، بیشتر از هر عامل دیگری بر احساسات و موفقیت شما تاثیر می گذارد. همین امروز تصمیم بگیرید که با افراد برنده، مثبت، شاد، خوش بین و کسانی که در زندگی اهداف بزرگ دارند معاشرت کنید.
 به هر قیمتی از افراد منفی دوری کنید. این افراد، سرچشمه اصلی بیشتر ناراحتی های زندگی هستند. مصمم شوید که از هم اکنون، دیگر افراد منفی و اضطراب آور را به زندگی تان راه ندهید.

4- خوراک ذهنی مثبت

 سلامت شما دقیقا به همان مقداری است که مواد غذایی سالم بخورید و به خودتان برسید. همین طور سلامت ذهنی و روانی شما به همان اندازه ای است که ذهن خود را به جای «شیرینی های ذهنی» با «پروتئین های ذهنی» تغذیه کنید. کتاب ها، مجلات و مقالات آموزنده، الهام بخش و انگیزه دهنده بخوانید. ذهن را با اطلاعات و ایده هایی که موجب تعالی و شادمانی می شوند و شما را نسبت به خود و آرزوهای تان مطمئن می کنند، تغذیه کنید.
 هنگام رانندگی به مطالب شنیداری سازنده و مثبت گوش دهید. پیوسته به ذهن پیام های مثبت وارد کنید که سبب می شوند بهتر بیندیشید و بهتر عمل کنید و در رشته کاری خود تواناتر و کارآمدتر باشید.
 فیلم ها و برنامه های تلویزیونی آموزشی و مثبت تماشا کنید و در دوره های آنلاین شرکت کنید و مطالبی بخوانید که به دانش تان بیفزاید و به شما حس بهتری نسبت به خود و زندگی بدهد.
تمام پیشرفت های شما در زندگی، با بهبود بخشیدن به تصویرهای ذهنی شروع می شوند.

5- آموزش و پیشرفت درست

 تقریبا در جامعه ما همه با منابع محدود و گاهی هم بدون سرمایه، دست به کار می شوند. تقریبا تمام درآمد افراد، ابتدا با فروش خدمات شخصی حاصل می شود. تمام افرادی که امروزه در اوج هستند، زمانی در پایین ترین جایگاه بوده اند و بارها و بارها شکست خورده اند و به جایگاه های پایین تر نزول کرده اند.
 معجزه آموزش و پیشرفت شخصی بلندمدت این است که شما را از فرش به عرش، از فقر به ثروت و از شکست به موفقیت و استقلال مالی می رساند.
 "جیم ران" می گوید: «تحصیلات رسمی کمک می کند امرار معاش کنید، ولی آموزش های شخصی شما را ثروتمند می کند
 هنگامی که خود را به یادگیری، رشد، بهتر شدن در افکار و فعالیت ها متعهد می کنید، کاملا بر زندگی خود مسلط می شوید و سرعت رسیدن به اوج را به طور چشمگیری افزایش می دهید.

6- عادت های سلامتی مفید

 مراقب سلامت جسمانی خود باشید. همین امروز تصمیم بگیرید که تا سن 80 ،90 و یا حتی 100 سالگی زندگی کنید و حتی در آن سن هم شاد و پر تحرک باشید.
 غذاهای خوب، سالم و مغذی بخورید. کم و متعادل بخورید. یک برنامه غذایی عالی، تاثیری مثبت و فوری بر احساس و تفکر شما خواهد گذاشت.
 تصمیم بگیرید به طور منظم ورزش کنید. حداقل 200 دقیقه در هفته را به پیاده روی، دو، شنا، دوچرخه سواری یا کار با دستگاه های ورزشی بپردازید. وقتی با برنامه و منظم ورزش می کنید، احساس شادمانی و سلامتی بیشتری دارید و نسبت به فردی که تمام بعدازظهر را روی کاناپه می نشیند و تلویزیون تماشا می کند، خستگی و فشار روانی کمتری خواهید داشت.
 به اندازه کافی، استراحت کنید. لازم است به طور منظم و به ویژه در زمان هایی که زیر فشار روانی و سختی هستید، باتری های انرژی خود را شارژ کنید.
 "وینس لومباردی" می گوید: «خستگی، همه ما را ترسو می کند
 یکی از عوامل زمینه ساز احساس منفی، عادت های مضر سلامتی، خستگی، نرمش نکردن و کار و تلاش بی رویه است. در زندگی به دنبال تعادل باشید.

7- انتظار مثبت

 داشتن انتظار مثبت، یکی از تکنیک های بسیار قوی است که با به کارگیری آن می توانید مثبت اندیش شوید و زندگی مثبت و بهتری را تضمین کنید.
 انتظار شما، پیش گویی های شما از آینده خودتان است. یعنی آنچه شما با اطمینان منتظرش هستید، به احتمال زیاد به دست خواهد آمد.
 از آنجا که خودتان انتظار را انتخاب می کنید، همیشه بهترین ها را بخواهید و انتظار موفقیت داشته باشید. هنگام ملاقات با افراد جدید، انتظار محبوبیت داشته باشید. انتظار دستیابی به اهداف عالی و خلق زندگی شگفت انگیز را برای خودتان داشته باشید. وقتی پیوسته در انتظار اتفاقات خوب باشید، به ندرت ناامید می شوید.

 

                                                                                         فرشته ایرانپور مشاوردبیرستان فردوس


[ چهارشنبه 94/8/20 ] [ 1:7 عصر ] [ ]

اگر احساس دو دلی میکنید ، در تصمیم گیری دچار تردید می شوید ، یا می خواهید چیزی را در زندگیتان عوض کنید ، بهتر است با یک مشاور صحبت کنید .مشاورین افراد متخصصی هستند که در کمک کردن به حل مشکلات شخصی ، عاطفی ، تحصیلی مهارت دارند .آن ها همچنین با محیط دانشگاه ، نحوه تحصیل در آن ، واحدهای درسی ، مقررات آموزشی و نظایر آن آشنایی دارند که چه بسا بتواند در مواردی برای شما کمک کننده باشد .

مشاورین چگونه می توانند به ما کمک کنند؟

نقش یک مشاور این است که به شما کمک کند تا چگونه به حل مسائل خود بپردازید .مشاورین با استفاده از آموزشهایی که دیده اند و تخصصشان به شما کمک میکنند تا نقاط قوت و ضعف خودتان را بهتر بشناسید . آنها میتوانند موقعیت ها را تفکیک کنند و به ما در اتخاذ روش های مناسب کمک نمایند از همهمهمتر یک مشاور می تواند ما را حمایت و درک کند. .

هنگام مشاوره چه اتفاقی می افتد ؟

وقتی مشاوری را می بینید به سادگی میتوانید در مورد موضوعی که مورد نظرتان است با وی صحبت کنید . مشاور از شما مشتاقانه سئوالاتی میکند تا بتواند به شماکمک نماید تا همه جوانب مسئله تان را در یابید . اگر شما در صحبت کردن با مشاور دچار مشکل هستید او شما را کمک میکند تا آن دشواری را پشت سر بگذارید ، مشاورین از روشهای متنوعی مانند آرامش بخشی ، ابراز وجود یا حساسیت زدایی تدریجی و تقویت رفتارهای جدید استفاده می کنند .در بعضی مواقع ممکن است حوادث گذشته که هنوز اثرات آن بر شما باقی است مورد بحث قرار گیرد. .

آیا باید مشکل خاصی داشته باشیم ؟

خیر !بعضی اوقات حتی حرف زدن درباره افکار و احساساتی که داریم میتواند برایمان مفید باشد .مشاور بدون هیچ پیش داوری و قضاوت به حرفهای شما گوش میدهند و می توانند به شما کمک کنند تا مسائل و مشکلاتتان را تشخیص داده و بشناسید .

آیا کسی از آنچه ما می گوئیم مطلع خواهد شد ؟

اعتماد و اطمینان یکی از ارکان بسیار مهم در رابطه مشاوره ای است . هر ملاقات شما با مشاور ، محرمانه تلقی می شود و تنها در مواردی که خطر آسیب جسمی به شما یا دیگران وجود داشته باشد مشاور به دلیل قوانین قضائی و حرفه ای ، خود را موظف به گزارش آن میداند .

مشاوره چه مدت به طول خواهد انجامید ؟

این موضوع بستگی به شما و نوع مشکلتان دارد .بعضی اوقات میتوانید بعد از گذشت یک یا چند جلسه مشاوره مشکل تان را بر طرف کنید . اما گاهی ممکن است شما و مشاورتان تصمیم بگیرید مشاوره بیشتر ادامه داشته باشد .


[ چهارشنبه 94/8/20 ] [ 12:22 عصر ] [ مهری نکویی ]


مشکلات روانی دانش آموزانمشکلات روانی و رفتاری دانش آموزان / شناسایی و مداخله
مطالعات نشان می دهد که تقریبا ً یک پنجم کودکان و نوجوانان بدون توجه به این که کجا و چگونه زندگی می کنند، در دوران کودکی و نوجوانی، دچار مشکلات روانی – اجتماعی وی شوند. این مشکلات به شکل های مختلفی تظاهر می نمایند. برخی از کودکان دچار افت تحصیلی می شوند، از نظر اجتماعی منزوی و گوشه گیر می شوند، اعتماد به نفس ضعیفی دارند، در برقراری ارتباط با همسالان و بزرگسالان مشکل دارند و به قوانین و مقرّرات جامعه پایبند نیستند. با توجه به این که بخش عمده ی این کودکان و نوجوانان شکل دار محسوب می شوند. این کتاب به معلمان و مربیان مدارس کمک می کند تا مشکلات رفتاری و تحصیلی را بشناسند و با راه های مناسب مداخله در مورد این مشکلات آشنا شوند و به این ترتیب گام مهمی در جهت ارتقای سلامت روان و پیشگیری از مشکلات روانی – اجتماعی دانش آموزان بردارند.


برای تهیه این کتاب به سایت انتشارات ورای دانش www.varayedanesh.com مراجعه نمایید.


[ چهارشنبه 94/8/20 ] [ 12:8 عصر ] [ esmaeil sadeghi ]
 
اخلاق حرفه ای مشاوران
اخلاق حرفه ای مشاوران
متخصصان، اصول اخلاق حرفه ای را پایه ی حیاتی تمام اعمال یک مشاور و روان شناس می دانند. چرا که آنان در ارتباط مؤثر با مراجعان خود روزانه و گاهی چندین بار در روز با مسایلی مواجه می شوند که مرتبط با اصول اخلاق حرفه ای است بنابراین برای این که تصمیم های آنان به نفع مراجعان باشد باید با نظام نامه های اخلاقی آشنا باشند و اصول اخلاقی را بدانند. این اصول و قوانین، راهنما و راهگشای چالش های اخلاقی و حرفه ای و چارچوبی برای حل مسایل و مشکلات آن هاست.
مطالعه این کتاب به همه ی مشاوران و روان شناسانی که به اثربخشی فرآیند مشاوره می اندیشند صمیمانه توصیه می شود.


برای تهیه این کتاب به سایت انتشارات ورای دانش www.varayedanesh.com مراجعه نمایید.

[ چهارشنبه 94/8/20 ] [ 12:6 عصر ] [ esmaeil sadeghi ]

آخرین مهلت ارسال چکیده و اصل مقالات: 94/9/10
اعلام نتایج داوری مقالات: حداکثر تا 10 روز پس از ارسال مقالات
تاریخ شروع و پایان کنفرانس: 94/9/25

 


[ چهارشنبه 94/8/20 ] [ 12:0 صبح ] [ مریم بخشیان ]


[ دوشنبه 94/8/11 ] [ 1:50 عصر ] [ esmaeil sadeghi ]

 

 

به یاد داشته باش !


خدا در دستیست که به یاری می گیری ،


در قلبیست که شاد می کنی


در لبخندیست که به لب مینشانی


خدا در عطر خوش نانیست ، که به دیگری می دهی ،


درجشن و سروریست که برای دیگران بپا می کنی ،


و آنجاست که عهد میبندی و عمل می کنی !

 




[ دوشنبه 94/8/11 ] [ 1:46 عصر ] [ esmaeil sadeghi ]

راه های درمان حسادت

راه های درمان حسادت را بدانید. 

 

یکی از صفات ناپسند انسان‌ها حسد است و کمتر کسی یافت می‌شود که از آن، پیراسته باشد. حسد، ‌هم برای فرد زیان دارد و هم برای جامعه. علماء اخلاق آن را یکی از نکوهیده‌ترین صفت ها شمرده‌اند؛ زیرا که زیان حسد، دو جنبه دارد:

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 94/8/4 ] [ 11:51 صبح ] [ esmaeil sadeghi ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ
این سایت برای دانش آموزان،
خانواده ها،معلمان و همه افرادی
که می خواهند در درس و امور زندگی
موفق باشند تهیه شده است.
امید است که مورد توجه دوستان قرار بگیرد.
لطفا هر گونه سوال مشاوره ای و یا نظراتی داشتید به ایمیل
moshaveran.mot1@gmail.com
ارسال نمائید
لینک های مفید